Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Erikson Urhandel

Baume & Mercier Baumatic med nytt inhouse

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

  • Annons
Glashütte Original

Baume & Mercier Baumatic med nytt inhouse

Inläggav DrDre » sön 14 jan 2018, 07:23

En intressant arttikel i FT om B&Ms nya Baumatic och hur man delar teknik rörande utveckling av nya urverk.


3F5C93BB-438F-49DE-B88A-0304F66132F5.jpeg
3F5C93BB-438F-49DE-B88A-0304F66132F5.jpeg (37.39 KiB) Visad 686 gånger




https://www.ft.com/content/3707be66-daa ... efdb70e12f
DrDre
TimeToTalk medlem
 
Inlägg: 907
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 17:20

Re: Baume & Mercier Baumatic med nytt inhouse

Inläggav Jocke » sön 14 jan 2018, 08:34

Tyvärr går den inte att läsa utan abbonemang. Kan du delge något intressant angående Baumaticen?
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7
 
Inlägg: 4345
Blev medlem: lör 05 maj 2012, 16:17

Re: Baume & Mercier Baumatic med nytt inhouse

Inläggav DrDre » sön 14 jan 2018, 09:01

Ajdå. Här kommer ett axplock av stycken (man får väl ta det lite lugnt med kopieringen)


“It’s a milestone. And when we look back at [the history of] Baume et Mercier, we haven’t had such a milestone in the last 20, even 30 years.” Alain Zimmermann, chief executive of the Geneva-based watch company, is rhapsodising about Baumatic, its new movement being launched at this week’s Salon International de la Haute Horlogerie.

The movement offers a five-day power reserve, precision of -4/+6 seconds a day, enhanced shock resistance and magnetic-field resistance up to 1,500 gauss. It is the magnetic resistance he is particularly proud of — he says the watch will not be affected by daily interactions with smartphones and tablets, which emit radio frequencies.

But Baumatic, which will sell for just under SFr2,500 ($2,600), is important to the watch industry for subtler structural reasons than its resistance to magnetic fields. The movement is one of the first fruits of an initiative shifting how the industry makes its watches.

In 2017, luxury conglomerate Richemont, which owns Baume et Mercier as well as Cartier, Vacheron Constantin and Jaeger-LeCoultre, established its Innovation Manufacturing Service (IMS) to offer centralised scientific, manufacturing and sourcing expertise for all its watch brands.




“Each brand has a certain autonomy and freedom to develop components, movements, cases or whatever is related to the watch, according to its own identity and DNA,” says Mr Zimmermann. “But when it comes to major innovations that go beyond single maisons, the only way they can be [quality-controlled] is if we have a group approach.

”When you only have one or two people working on a very, very difficult subject, you only scratch the surfaceEdouard Mignon, Richemont

The IMS runs facilities in various locations in Switzerland, including the manufacturing capacity of ValFleurier (created in 2005) and the Richemont Research & Innovation hub, based at the Microcity building in Neuchâtel. “It’s now a clearly structured department within the group at the service of the maisons,” says Mr Zimmermann.This centralisation represents a fundamental shift in thinking. For at least 15 years the industry has lionised the concept of the “manufacture” movement: mechanisms which were created by each brand using a vertically integrated structure, from design to production and marketing. Even those brands with little history in movement construction such as Cartier started doing this by themselves.


Watch-world observers have argued that many of those in-house movements have only industry-standard functionality, bringing negligible value to the client and merely costing more. A centralised R&D hub stops duplication of effort and offers access to deeper research.

There are signs of similar thinking elsewhere. Last year, Breitling and Rolex-owned Tudor announced a deal for the latter to use the former’s chronograph calibre; Breitling will in turn have access to Tudor’s three-hand movement.

Mao. Det är dyrt och komplicerat att ta fram verk med ny teknologi (kisel etc) och därför ser vi nu olika typer av samarbeten både inom grupper och mellan fristående företag.

I just fallet B&M ovan verkar det ju funka bra. En klocka med så passa avancerat inhouse för 25-30 tkr är mkt lovande.
DrDre
TimeToTalk medlem
 
Inlägg: 907
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 17:20

Re: Baume & Mercier Baumatic med nytt inhouse

Inläggav Jocke » sön 14 jan 2018, 09:54

Tackar för infon.

Klockindustrin börjar likna bilindustrin mer & mer, det är allt för höga kostnader att utveckla urverk/motorer själv
så nu har de insett att alla vinner på ett samarbete i slutändan. Idag är det ju några företag som äger flera märken
och kan då nyttja sig av sina uppfinningar/patenter i mer än ett av sina märken. De få små märkena som kör helt
egna inhouse verk vänder ju sig knappast till den breda massan eftersom prislappen hamnar ju långt utanför var en
normal inkomsttagare är beredd att hosta upp.

Så detta är ju en win win situation både för köpare & säljare när det går att få exklusivare klockor till rimligare pengar.
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7
 
Inlägg: 4345
Blev medlem: lör 05 maj 2012, 16:17


Återgå till TimeToTalk

Vilka är online

Medlemmar online: Bing [Bot]

Amateur watchmaking