Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Erikson Urhandel

Tudor Pelagos, vad tycker ni?

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Tudor Pelagos, vad tycker ni?

Inläggav vekktah » tor 20 sep 2012, 16:12

Vet att ett antal har hamnat i händerna på vissa av er (och vissa har sålts vidare ?)
Känner mig lite sugen och skulle gärna höra lite vad ni gillar, inte gillar och vad som gjort att den fått gå vidare etc... Tycker den har sett fräck ut på svart gummi + att låset gjort mig lite imponerad. Samtidigt har jag en avvaktande hållning till nyare Tudormodeller, gillar inte den sista vintagestyggelsen (black bay) eller heritage som jag tycker är lite änsliga och pinsamma i designen.

(jag vet att det skrevs en del om den precis när den kom, men nyhetens behag brukar ju som bekant bli något helt annat)

edit:förtydligade och tog bort stavfel.
Senast redigerad av vekktah tor 20 sep 2012, 16:30, redigerad totalt 2 gånger.
/ vekktah f.d Viktor
Användarvisningsbild
vekktah
TimeToTalk medlem

Re: Tudor Pelagos, vad tycker ni?

Inläggav Pleximannen » tor 20 sep 2012, 16:20

Jag har iofs inte sett den irl men tycker inte att den lider av överdriven vintageinspiration.
känns mer som en snöflinga i modern tappning med ett hyfsat tooligt uttryck (om man tar
av plasten) :)
---------------------
Inget slår plexi.
Pleximannen
TimeToTalk medlem

Inläggav Jonaz » tor 20 sep 2012, 17:18

gillade inte valet av titan, blev lite för lätt i förhållande till hur den ser ut. sedan blev jag besviken över hur platt urtavlan var. på närbilder har ju tex index sett coola ut, men det framgår inte irl.
jag trodde jag skulle slå till asap och att det skulle bli en keeper, men ångrade mig när jag hade den runt armen.
Jonaz
TimeToTalk medlem

Inläggav Josef B » tor 20 sep 2012, 18:56

Jag klämde på en Pelagos för någon vecka sedan. Den ser väldigt häftig ut men den kändes väldigt lätt och "simpel". Ringen framför allt, såg billig ut. DÅ tycker jag att du ska satsa på Heritage Black Bay. Det var en riktigt fin klocka! För 25 papp, då är det ju bara att köpa :)

Bild
Josef B
TimeToTalk medlem

Inläggav Mouqvist » tor 20 sep 2012, 19:09

Både Black Bay och Pelagos är sååååå fina
Tror att jag skaffar en av dem nästa år när priserna gått ner
Quien salva una vida salva al mundo entero.
Mouqvist
TimeToTalk medlem

Inläggav Oscaroscar » tor 20 sep 2012, 19:36

Josef B skrev:Jag klämde på en Pelagos för någon vecka sedan. Den ser väldigt häftig ut men den kändes väldigt lätt och "simpel". Ringen framför allt, såg billig ut. DÅ tycker jag att du ska satsa på Heritage Black Bay. Det var en riktigt fin klocka! För 25 papp, då är det ju bara att köpa :)

Bild

Tack för den! Riktigt bra tips.
Påminner om Breitlings "heritage". Vilken ska man slå till på av dem två, och varför?
Oscaroscar
TimeToTalk medlem

Inläggav vekktah » tor 20 sep 2012, 19:53

Oscaroscar skrev:
Josef B skrev:Jag klämde på en Pelagos för någon vecka sedan. Den ser väldigt häftig ut men den kändes väldigt lätt och "simpel". Ringen framför allt, såg billig ut. DÅ tycker jag att du ska satsa på Heritage Black Bay. Det var en riktigt fin klocka! För 25 papp, då är det ju bara att köpa :)

Bild

Påminner om Breitlings "heritage". Vilken ska man slå till på av dem två, och varför?

De ska köpa breitling eftersom black bay är en pinsam sak! :!AA Breitling heritage är den snyggaste bratten och sjukt fin på mesh. Ett lätt val. Black bay är en fluga, kommerflippas lika mkt som tärnan.

Tack övriga för input, får nog gå och prova en på sikt...pelarns alltså.
/ vekktah f.d Viktor
Användarvisningsbild
vekktah
TimeToTalk medlem

Inläggav Oscaroscar » tor 20 sep 2012, 19:58

vekktah skrev:
Oscaroscar skrev:

Bild

De ska köpa breitling eftersom black bay är en pinsam sak! :!AA Breitling heritage är den snyggaste bratten och sjukt fin på mesh. Ett lätt val. Black bay är en fluga, kommerflippas lika mkt som tärnan.

Tack övriga för input, får nog gå och prova en på sikt...pelarns alltså.

Äh, tycker den var skitsnygg! Supersnygg.
Oscaroscar
TimeToTalk medlem

Inläggav Patrick GBG » tor 20 sep 2012, 21:18

Jag är nöjd, skönt att kunna justera länken mellan hårt och lagom avslappnat enkelt. Efter att bara haft klockor med läderband sista åren uppskattas det.
Jag gillar den matta tavlan och de delvis infällda indexen samt att den är så tydlig. Andas kvalitet.
Edit: bild
Bild
Patrick GBG
TimeToTalk medlem

Inläggav S.L » fre 21 sep 2012, 11:44

Mycket nöjd.
Tycker att man lyckats med att göra en bra modern tolkning av förlagan.
Sen är den ju som gjord för Isofrane. :D

Bild
Användarvisningsbild
S.L
TimeToTalk medlem

Inläggav jockefrost » lör 22 sep 2012, 09:54

Ser grymt fin ut på Isofrane :!N En sån kan det bli när de kommer ut som bättre begagnade.
jockefrost
TimeToTalk medlem

Återgå till TimeToTalk