Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Klockmaster Stockholm

Pappa jag vill ha en italienare - galenskap? eller - för EURO 525?

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Pappa jag vill ha en italienare - galenskap? eller - för EURO 525?

Inläggav Rivalen » ons 21 nov 2018, 09:33

Pappa jag vill ha en italienare sjöng Pernilla Wahlgren ihop med Galenskaparna för många år sen, men är detta galenskap eller riktigt kul?

Introducing The Unimatic U3 Dive Chronograph And U2 Field Watch

https://www.hodinkee.com/articles/unimatic-u3-dive-chronograph-u2-field-watch-introducing

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Rivalen
TTT Informatör Club Seven 5/7

Re: Pappa jag vill ha en italienare - galenskap? eller - för EURO 525?

Inläggav frest73 » tor 22 nov 2018, 09:45

Jag har förra modellen av Fieldwatchen, U2 gen. 1 eller vad den nu kan heta. Arabiska siffror. Bra grejer! Följer med ett utmärkt gummiband och ett ok nylon. Jag skaffade ett kraftigare grått kanvasband som fungerar bra, har den just nu på läder från Geckota. Använde den rätt mycket fram tills jag skaffade Tudor BB36 (som väl var vad jag innerst inne ville ha, dom är ju lite lika).

Dom har hittat en egen grej att göra (inte många mikromärken som verkligen lyckas med detta!), och hela klockan är välgjord. Mitt enda klagomål är att den är lite väl tjock, men det var en feature, inte en bugg - dom har bestämt sig för att göra en så tjock klocka. Kanske kunde också kronan varit en aning mindre.

Men allt sammantaget: en kul klocka med eget formspråk, välgjord. Fungerar bra i många sammanhang, precis som en fieldwatch ska.

Värd 525 euro? Jag tycker det.
frest73
TimeToTalk medlem

Återgå till TimeToTalk