Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Franks Ur Zenith

Nya och gamla medlemmar,logga in och presentera er!

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Re: Nya och gamla medlemmar,logga in och presentera er!

Inläggav Maseratimannen » tis 03 sep 2013, 19:56

Fyllda 40 och har följt TTT sen tidernas begynnelse. Bor i södra Sverige nära havet med tre barn och en tjusig lång blondin. Tycker klockor är buskul och har mest haft Rolex, Omega Speedmaster (15 eller 16 st har tappat räkningen...) samt mycket annat roligt. Jobbar med HR på stort internationellt företag. Utvecklat bilintresse och har en och annan skön italienska på mitt samvete. Thats me!

Kram
Maseratimannen
TimeToTalk medlem

Inläggav Carl-Fredrik » ons 04 sep 2013, 08:07

Hej på er. Snart 40 och lite rookie vad det gäller klockor. Alltid gillat klockor och fastnade för ett tiotal år sedan för avenger seawolf, har dock inte blivit någon ännu. Gått omkring med en aqualand som dessvärre nu ligger på botten någonstans i Medelhavet. Har nu siktat in mig på Sinn u, oris divers small second date och så klart då seawolfen. Alla ni proffs där ute får gärna komma med synpunkter på dessa klockor. Seawolfen ligger i en annan prisklass och min uppfattning är att det kostar någon krona extra att det står breitling någonstans, jag kan ha fel så klart. Hur står sig de olika verken? Kvalitet? m m m m

Sköt om er!
Carl-Fredrik
TimeToTalk medlem

Inläggav becos78 » fre 06 sep 2013, 19:54

Hejsan alla klocktokar! Lars heter jag, är utbildad urmakare och ha varit i branschen sedan 1994, är lika mycket klocknörd som urmakare :!I :) Gillar alla typer av mekaniska vintage ur. Rolex & Omega har alltid en hedersplats på arbetsbänken :!N :)

:!ooo :!lovettt
becos78
TimeToTalk medlem

Inläggav Telmyl » lör 07 sep 2013, 18:59

Dags att presentera sig efter flera affärer både här och andra forum. 42 år, bor i Gbg och arbetar på finansbolag med flera ljummet klockintresserade vänner. Har utfört modiga försök att uppfostra i rätt anda och tom lyckats i flera fall och nu är vi några stycken på jobbet som håller uppe intresset vid liv vid sidan av bilar, bärs o båtar :-)
Började med en äldre Heuer Monza som start i början av 00-talet o jag blev biten! Förutom några snabbt bortglömda Tissot, Certina och Citizen följdes intresset upp av ett par Oris, ett par Omega SMP en Rolle Gmt 16700 och nu senast en Omega PO som jag sålde igår. Och hör och häpna!! Jag har nu lyckats sälja av hela rasket för att börja om från början!!! Första gången sedan jag var 11 år som jag inte har ett armbandsur på handleden!! Och det känns både befriande och skrämmande på samma gång! Men jag misströstar inte -jag har en plan :-). Allt handlar om att lägga reset på suget och inse möjligheterna! Tror alla behöver lägga Ctrl/Alt/Del i tillvaron ibland.

Tack för mig!

Med varma hälsningar Telmyl
Telmyl
TimeToTalk medlem

Inläggav KlockGunnar » mån 09 sep 2013, 17:08

Tja, jag heter Fredd och jag går just nu på urmakarskolan i Motala.. jag är väldigt intresserad av klockor(dvs därför jag sökte till urmakare) smyger nog in med något inlägg om jag behöver hjälp med att hitta delar eller skriver om det är någon klocka jag är intresserad av:)
KlockGunnar
TimeToTalk medlem

Inläggav PaerJ » tis 10 sep 2013, 20:56

Hej,
Pär heter jag och följde det gamla TTT tämligen frekvent, dock nyreggad på den nya sidan.
Intresset för klockor började i relativ tidig ungdom men köpte min första mekaniska klocka för ca 13-år sedan.
Sedan dess är jag mer eller mindre fast, dock är habegäret alltid större än budget :D
43-år boendes mellan Skövde-Borås, sambo och två barn, flugfiskar och dricker whisky emellanåt.

/ Mvh Pär.
PaerJ
TimeToTalk medlem

Inläggav petank » sön 22 sep 2013, 12:13

Hejsan! Peter heter jag och är bosatt i Norrköping. Hur hamnade jag här? Jo, kompanjonen Jacob lurade in mig i "klockträsket" under våren 2013 . Jag har under en längre tid varit motsträvig till klocksamlandet men gav till slut efter .
Jag är lite förtjust i Breitling... jaja, jag vet att det är känsligt hos vissa, men smaken är delad, har även en Rolex . Min samling, just nu, består av: Breitling Winrider Chronomat Cockpit – 96, Breitling Navitimer Chronograf -94, Breitling TransOcean Chronomtre cal 53, Longines Charles Lindberg Hour Angle, och kronan på verket en Rolex Oyester 6480 – 56. Tillverkad samma år som jag föddes, coolt.
Årgång 1956 är ju lite speciell. Då föddes Björn Borg, Ingemar Stenmark, Frank Andersson, Linda Haglund och så jag, och därmed upphör alla jämförelser , men en bra årgång lär det vara.
På ingång är en Breitling Super Ocean 1000 m A 17040. Ja, så ser läget ut just nu men det lär väl förändras...
Och här är Rollen från 1956:
Bild
Användarvisningsbild
petank
TimeToTalk medlem

Inläggav RobertD » sön 22 sep 2013, 12:21

petank skrev:Hejsan! Peter heter jag och är bosatt i Norrköping. Hur hamnade jag här? Jo, kompanjonen Jacob lurade in mig i "klockträsket" under våren 2013 . Jag har under en längre tid varit motsträvig till klocksamlandet men gav till slut efter .
Jag är lite förtjust i Breitling... jaja, jag vet att det är känsligt hos vissa, men smaken är delad, har även en Rolex . Min samling, just nu, består av: Breitling Winrider Chronomat Cockpit – 96, Breitling Navitimer Chronograf -94, Breitling TransOcean Chronomtre cal 53, Longines Charles Lindberg Hour Angle, och kronan på verket en Rolex Oyester 6480 – 56. Tillverkad samma år som jag föddes, coolt.
Årgång 1956 är ju lite speciell. Då föddes Björn Borg, Ingemar Stenmark, Frank Andersson, Linda Haglund och så jag, och därmed upphör alla jämförelser , men en bra årgång lär det vara.
På ingång är en Breitling Super Ocean 1000 m A 17040. Ja, så ser läget ut just nu men det lär väl förändras...
Och här är Rollen från 1956:
Bild

Imponerande samling på så kort tid! Grymt bra jobbat! :)

Alltid något speciellt med årsklockor!

/Robert
Användarvisningsbild
RobertD
TimeToTalk medlem

Inläggav petank » sön 22 sep 2013, 19:48

Tackar!
Ja, årsklockan är ju lite mer på nåt sätt..... :!U
Användarvisningsbild
petank
TimeToTalk medlem

Inläggav Danial » mån 23 sep 2013, 19:00

Abc
Senast redigerad av Danial tor 24 okt 2013, 22:16, redigerad totalt 1 gång.
Danial
TimeToTalk medlem

Inläggav Rivalen » lör 28 sep 2013, 11:41

Går det inte lättare nu när du kan logga in innan du söker? Välkommen till TTT! :!666
Användarvisningsbild
Rivalen
TTT Informatör Club Seven 5/7

Inläggav jjansson85 » tis 08 okt 2013, 16:32

Hej!

Johan Jansson, 27 år. Bosatt i Umeå men är ursprungligen från Stockholm. Blivande poliskonstapel.

Började intressera mig för klockor för ca 2 år sen och det är ett gift. Dåligt för ekonomin men gott för själen:)

Äger nu en Speedy Pro :) Men fler klockor ligger på intresselistan:)
image.jpg
image.jpg (743.83 KiB) Visad 115417 gånger
jjansson85
TimeToTalk medlem

Inläggav Pellec » ons 09 okt 2013, 16:13

Hej!

Pär heter jag och är ny på forumet sedan kort tid tillbaka. Jag är en tidig 80-talare som bor i Gävle och jobbar inom finans. Gillar att träna och idrotta som är en stor del av fritiden. Mitt klockintresse har funnits där "latent" under många år men har vuxit sig ordentligt starkt senaste 2-3 åren efter att jag fick ärva en Omega Seamaster ifrån sent 50-tal. Är just nu på jakt efter en Rolex Submariner 5513 som också kommer att bli mitt första egna klockinköp.
Pellec
TimeToTalk medlem

Inläggav doctormirabilis » ons 09 okt 2013, 22:11

Hej, hej. Ny medlem här. Ser fram emot att lära mig saker av er. Inte någon luttrad klocksamlare själv, men har länge haft ett intresse för klockmakeri och en fascination för urverk och hantverk i stort.

Nyligen dog min gamla quartz-Seiko varför jag fick en anledning att köpa en riktig, mekanisk klocka. Hade ingen jättebudget så ville hålla mig en bit under 10 lax. Ville samtidigt ha en klocka som jag kunde ha jämt, varje dag, utan att behöva lägga i sammetspåse varje natt och vara livrädd om jag lämnade den i ett simhalls-skåp.

Det gällde med andra ord att hitta en "riktig klocka" med hög kvalitet som samtidigt inte var "för fin" för att ha som vardagsklocka. För jag är verkligen inte typen som pallar att byta varje dag, eller ens byta baserat på outfit och kläder. Till slut föll valet på en Certina DS Action Diver i svart, som syns på bilden nedan. Gick loss på 6.000 och jag är riktigt jäkla nöjd! Precis rätt klocka för mig.

WP_20131009_20_33_40_Pro.jpg
Certina DS Action Diver
WP_20131009_20_33_40_Pro.jpg (404.38 KiB) Visad 115406 gånger

Hej igen och hoppas på intressanta utbyten framgent.
doctormirabilis
TimeToTalk medlem

Inläggav Bigpuff » tor 24 okt 2013, 18:20

Tjo!
Tim heter jag, bor i Karlstad. Har ett intresse för kläder, klassiskt stil och accessoarer. Har alltid tyckt att en klocka är den snyggaste accessoarer en man kan ha så på den vägen har intresset för just klockor uppkommit, men är långt ifrån någon expert på klockor. Jag gillar främst vintage klockor och har nydligen införskaffat mig en Omega seamaster de ville. Lär ställa en hel del nybörjar frågor till alla kunniga där ute! :)

Mvh Bigpuff
Bigpuff
TimeToTalk medlem

Inläggav Eidet » mån 28 okt 2013, 14:01

Hej ,

Hängt på sidan ett par månade men först nu tagit steget att bli medlem. Skulle inte beskriva mig som samlare (ännu!) men gillar klockor och går lite I funderingar om att köpa mig något nytt att pryda handleden med, och här är det inte svårt att hitta inspiration, det är ett som är säkert!

Hälsn,
/A
Eidet
TimeToTalk medlem

Inläggav Jante » mån 28 okt 2013, 22:27

Hej

Gillar detta med tid så därför har jag hittat hit till TTT.
Bor med min familj i Gbg och jobbar som köksförsäljare,
Sitter idag på en Breitling o en Tag Heuer.
Ej troligt att det inte blir fler urverk med tiden som kommer sitta på min handled.

Tack för alla underbara inlägg!
Jante
TimeToTalk medlem

Inläggav Martin021 » lör 02 nov 2013, 07:21

Relativt ny på detta forum,
Kul att det finns så mycket likasinnade i det avlångalandet lagom,

Fick själv upp klockintresset vid 19 års ålder då en certina köptes in, därefter en breitling, sedan en longiness... Ni vet hur det funkar. nu 6 år senare ligger både 105.002, DD, GMT-C och el Primero i lådan med flera andra..

Må gott!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Martin021
TimeToTalk medlem

Inläggav mnielse » tis 05 nov 2013, 16:54

Hej

Jeg hedder Martin og er fra Danmark
Elsker gamle kronografer og denne Eterna er min favorit:
Bild

Som hobby laver jeg urremme/armbander:-)

Mange hilsner

Martin
mnielse
TimeToTalk medlem

Inläggav vemrik » sön 10 nov 2013, 18:42

Hallå, drabbades av klockbacillen för några år sen och har väl mest hängt på utländska forum, men upptäckte nu det här som verkar trevligt, och reggade mig därför snabbt och behändigt. :!AA

/Rikard
Användarvisningsbild
vemrik
TimeToTalk medlem

Inläggav Niklas » mån 11 nov 2013, 19:32

Hejsan!

Har följt detta forum av och till under några år. Köpte min första riktiga klocka (Certina First) för ganska precis ett år sedan. Kör lastbil till vardags men är utbildad ekonom. Mitt intresse för klockor uppstod runt 1996 då jag läste ett repotage av Jan Gradvall i Café (eller någon liknande tidning). För att inte vara någon "skrivbordsgeneral" tog jag dykcertifikat innan jag införskaffade mig en Citizen Aqualand II. Det var enbart ett personligt ställningstagande. I brist på en BMW förflyttar jag mig medhelst ett par kängor från Catepiller. Köper hellre en äkta Casio med plastarmband än en fake av någon känd modell.

Målsättning: Att dyka utanför Korfu med en Rolex Submariner runt handleden (min barndoms favoritfilm är "For your eyes only").

/niklas
Niklas
TimeToTalk medlem

Inläggav PSJ » tor 14 nov 2013, 09:05

Ja det kanske är dags att skriva en rad i denna tråd också då.

Peter heter jag, 30 år och jag...
...är en klassisk "nörd" och stolt över det :) Har där med en massa andra intressen som bilar, HIFI, fotografi, datorer, säkerhetssystem och installationer (de två sistnämnda är min profession). Inom vardera område har jag fördjupar mig gradvis och allt går i vågor och är numera ganska duktig på alla, om jag får säga et själv.

Klockintresset har alltid funnits där men den ekonomiska prioriteten har hamnat på andra saker, så det har enbart blivit billigare historier som för visso är snygga men inte nämnvärt exklusiva. Nu har jag däremot införskaffat i en Panerai 422 som jag är riktigt nöjd med!

Här kommer jag fortsätta sätta mig in i hur saker och ting fungerar och lägga upp en massa bilder som jag gillar :)

Ni får gärna titta förbi på min lilla bild-blogg på http://www.psj.se Just nu har det blivigt klockor i några inlägg men det kan dyka upp annat med :)
Användarvisningsbild
PSJ
TimeToTalk medlem

Inläggav Bjrn » tis 26 nov 2013, 23:26

Björn heter jag, bor i Stockholm.
Ny på forumet sedan någon vecka, har köpt och sålt några klockor främst på Tradera.
Gjorde min första klockaffär med Tony för kanske tio år sedan (eller mer), då jag köpte en gammal guldklocka. Blev samtidigt medlem i Skandinaviska Klocksamlarföreningen efter det, där jag brukar vara någon gång vartannat år.

Är för närvarande "klock-lös", bortsett från lite klockor utan värde (affektionsvärden), men följer diverse köp/sälj annonser och auktioner så det blir nog ändring på det.
Bjrn
TimeToTalk medlem

Inläggav Sundström » ons 27 nov 2013, 23:45

Tjenare!
Nyreggad här på timetotalk, men har hängt alldeles för många timmar på watchuseek för att vara hälsosamt!
Tänkte prova på att snacka klockor på svenska och förhoppningsvis plocka upp min första Rolle inom kort..!
Jobbar som drifttekniker och som befäl inom räddningstjänsten, så jag har en förkärlek för toolwatches som det så fint kallas på engelska!

Vi hörs!
Sundström
TimeToTalk medlem

Inläggav R Falk » fre 13 dec 2013, 20:28

Hej!
Robban heter jag, 32år bakom mig. Smyger mest omkring och läser intressanta om intressanta klockor och dylikt som dyker upp här!
Egenföretagande målare boende i Norrköping med ett större intresse för klockor än ekonomiska möjligheter att införskaffa de jag vill ha :cry:
Hittills har det blivit diverse olika quarts ur, Breitling super ocean, Omega speedmaster pro, Omega Seamaster Pro, Baume&Mercier Capeland och jakten går vidare i ett modest tempo.
Finns ju fantastiskt mycket roliga och intressanta klockor därute och ibland känns det fullt ok att bara läsa kommentarer och åsikter om dem här från de lyckliga av er som besitter dem :!C

Väl mött!
R Falk
TimeToTalk medlem

Inläggav Tony.A. » fre 13 dec 2013, 20:30

R Falk skrev:Hej!
Robban heter jag, 32år bakom mig. Smyger mest omkring och läser intressanta om intressanta klockor och dylikt som dyker upp här!
Egenföretagande målare boende i Norrköping med ett större intresse för klockor än ekonomiska möjligheter att införskaffa de jag vill ha :cry:
Hittills har det blivit diverse olika quarts ur, Breitling super ocean, Omega speedmaster pro, Omega Seamaster Pro, Baume&Mercier Capeland och jakten går vidare i ett modest tempo.
Finns ju fantastiskt mycket roliga och intressanta klockor därute och ibland känns det fullt ok att bara läsa kommentarer och åsikter om dem här från de lyckliga av er som besitter dem :!C

Väl mött!

Norrköping,nice!
Om du har vägarna förbi Statoil Fjärilsgatan någongång så kika in.
Tony
Tony.A.
Rock n' Rolex
Användarvisningsbild
Tony.A.
Forumägare Club Seven 1/7

Inläggav R Falk » fre 13 dec 2013, 21:24

Springer där ibland redan som det är :!AA
Jobbar med Martin D ibland och det var på den vägen jag hittade forumet och sen blev det ju svårt att sluta läsa....

:!Q
R Falk
TimeToTalk medlem

Inläggav Tony.A. » fre 13 dec 2013, 22:00

R Falk skrev:Springer där ibland redan som det är :!AA
Jobbar med Martin D ibland och det var på den vägen jag hittade forumet och sen blev det ju svårt att sluta läsa....

:!Q

Martin D med sin Titan Breitling?
Tony.A.
Rock n' Rolex
Användarvisningsbild
Tony.A.
Forumägare Club Seven 1/7

Inläggav R Falk » fre 13 dec 2013, 22:08

Japp
R Falk
TimeToTalk medlem

Inläggav jonwel002 » sön 15 dec 2013, 21:57

Hej. Jonas från Örebro. Trevligt forum. Ger mig extra mycket som den nybörjaren jag är.
Drygt 30 år, trädklättrare såsom arborist.
Har på allvar upptäckt klockträsket det senaste året. Jag äger en Tag Heuer grand Carrera Rs2. Windern har plats för en till och Monaco 24 står högt på listan.
Vi hörs i trådarna. Tack för mig.

/ J
jonwel002
TimeToTalk medlem

Inläggav RobertD » sön 15 dec 2013, 22:25

jonwel002 skrev:Hej. Jonas från Örebro. Trevligt forum. Ger mig extra mycket som den nybörjaren jag är.
Drygt 30 år, trädklättrare såsom arborist.
Har på allvar upptäckt klockträsket det senaste året. Jag äger en Tag Heuer grand Carrera Rs2. Windern har plats för en till och Monaco 24 står högt på listan.
Vi hörs i trådarna. Tack för mig.

/ J

Välkommen hit! :)
Användarvisningsbild
RobertD
TimeToTalk medlem

Inläggav hasseGMT » sön 22 dec 2013, 10:45

Andreas från Alingsås här
30 år, Arbetsledare inom vården.
Fick upp intresset för klockor för nåt år sen. Intresserad just nu av allt inom mikrotillverkares dykarklockor. Återfinns i lådan just nu.

G-Shock GA-100
Tag Heuer Formula 1
Seiko Skx007
Invicta Pro Diver 0480
Parnis GMT "pam homage"
Bernoulli Retrogarde
Invicta Subaqua 5511
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
hasseGMT
TimeToTalk medlem

Inläggav CuslonGodibb » mån 23 dec 2013, 12:05

Nu är det dags för mig att presentera mig för medlemmarna på detta förträffliga forum!

På Internet går jag under namnet CuslonGodibb, ett namn som jag för övrigt lånad av en karaktär som skapats av min favoritartist, Povel Ramel.
Jag är nu på väg mot de 30 (april 2014 närmar sig fortare än jag skulle önska!), och har varit intresserad av klockor sedan jag var mycket liten. I sjuårsåldern eller så fick jag ett gökur av min far, och det blev starten på ett klocksamlande som pågår än i dag.

För mig är det i princip mekaniska klockor som gäller, och då först och främst väggur, men i samlingen finns både väggur, väckarur, fickur och armbandsur. En och annan batteridriven klocka har smugit sig in i samlingen, men till övervägande delen är det som sagt mekaniskt som gäller. Just nu har jag dock för första gången gjort ett avsteg från denna princip, eftersom jag bestämt mig för att skaffa ett batteridrivet armbandsur. Som "finklocka" har jag dock min morfars gamla Omega Seamaster (gissningsvis 1950-tal), så när jag vill sätta guldkant på armen och tillvaron tar jag fram den.

Jag har länge tänkt göra en grundlig inventering av min samling, men tycks aldrig riktigt komma till skott med det... Allt som allt landar i alla fall samlingen på runt 100 klockor, och förhoppningsvis kommer den att fortsätta växa. Mitt enda egentliga problem just nu är att utrymmet på väggarna börjar ta slut.

Ja, där har ni mig, i ett litet nötskal. När jag inte njuter av klockor eller musicerar, läser, skriver, surfar runt på nätet eller tittar på film arbetar jag som lärare för grundskolans tidigare år.

Jag är glad åt att ha hittat detta forum. Själv har jag kanske inte så mycket att bidra med (?), men jag kommer att läsa med stort intresse!

Önskar er alla en riktigt god jul med förhoppning om att tomten kommer med klockor i sina paket

gör
CuslonGodibb
Användarvisningsbild
CuslonGodibb
TimeToTalk medlem

Inläggav Brunte82 » fre 27 dec 2013, 15:17

Heter Jonathan bor i Jönköpings trakterna.
Är ny intresserad inom klockor och gillar allt möjligt, inte så
förtjust i Rolex.

Mål 2014 är att köpa en VC Overseas men risken finns jag
nöjer mig med någon Omega då jag för barnsligt förtjust
i dom också.

Blev tipsad av detta forum av en vän.

Ha det gott.
Senast redigerad av Brunte82 tor 02 jan 2014, 16:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Brunte82
TimeToTalk medlem

Inläggav Hkan » fre 27 dec 2013, 23:58

Hej!
Jag heter Håkan och håller till i Jämtland.
Född -72 och har börjat intressera mig för klockor på senare år.
Pysslar annars med musik och har nördat in mig på gitarrer rätt rejält, vilket har hindrat mig från att köpa de klockor jag vill ha. Kommer alltså inte att kunna bidra med någon kunskap här på ett tag när det gäller klockor. Gitarrer/elgitarrer har jag däremot sjuuukt bra koll på, om det råkar finnas fler gitarrister här :-)
Har just nu en Omega Speedmaster Reduced, men planerar att köpa min första Submariner under våren.
Bild
Hkan
TimeToTalk medlem

Inläggav bjorn1 » sön 29 dec 2013, 10:48

Björn, ny medlem. Hänger mest på WUS men tänker att det kan vara kul med något mer lokalt.

Har mest fipplat med några fliegers, ett antal mellanklassSeikos, mikrodykare, och ett par vintageur.
bjorn1
TimeToTalk medlem

Inläggav M.Welamsson » mån 30 dec 2013, 21:10

Tja, Morgan heter jag, 27 år. Börjat intresserat mig för klockor alldeles nyligen och köpte min första dyrare klocka idag, en Tag Heuer carrera calibre 1887. Helt sjukt nöjd! Detta kommer nog bli en dyr hobby :)
ha d gött alla klocknördar
M.Welamsson
TimeToTalk medlem

Inläggav Ulaaa2 » ons 01 jan 2014, 01:53

M.Welamsson skrev:Tja, Morgan heter jag, 27 år. Börjat intresserat mig för klockor alldeles nyligen och köpte min första dyrare klocka idag, en Tag Heuer carrera calibre 1887. Helt sjukt nöjd! Detta kommer nog bli en dyr hobby :)

Ja det kommer bli dyrt, du kommer vara tvungen att "göra" grejer för att ha råd med hobbyn :)
Användarvisningsbild
Ulaaa2
TimeToTalk medlem

Inläggav Bågvinge » tor 02 jan 2014, 15:23

Hej alla klockvänner!

Jag heter Nicklas och är ny här på forumet.
Precis som alla andra här är jag förtjust i klockor :!AA
Jag äger dock själv ingen klocka av klass utan har en vanlig enkel triwaklocka, men den är helt okej ändå.

Mitt stora nyvunna intresse är att fotografera klockor och smycken och har under hösten byggt upp en fotostudio för detta ändamål.
Titta gärna in på min hemsida http://www.bagvinge.com/, den är ny men det ligger ett par klockbilder och lite om min studio.

Jag hoppas få vänner här på forumet som vill ge feedback på mina bilder och samtidigt skall jag försöka bidra med diverse tips till den som gillar plåta produkter och inte har lust att bränna pengar på dyra proffsgrejer :!AA

Ha en god fortsättning på 2014!
Vänligen
Nicklas Bågvinge | Fotograf av klockor, smycken och smink
http://www.bagvinge.com/
Användarvisningsbild
Bågvinge
TimeToTalk medlem

Inläggav RobertD » tor 02 jan 2014, 15:49

Ulaaa2 skrev:
M.Welamsson skrev:Tja, Morgan heter jag, 27 år. Börjat intresserat mig för klockor alldeles nyligen och köpte min första dyrare klocka idag, en Tag Heuer carrera calibre 1887. Helt sjukt nöjd! Detta kommer nog bli en dyr hobby :)

Ja det kommer bli dyrt, du kommer vara tvungen att "göra" grejer för att ha råd med hobbyn :)

Hur menar du med "göra grejer"?
Användarvisningsbild
RobertD
TimeToTalk medlem

FöregåendeNästa

Återgå till TimeToTalk