Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Klockmaster Stockholm

Mycket fejk på forumen?

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Re: Mycket fejk på forumen?

Inläggav S.L » lör 22 sep 2012, 07:28

vekktah skrev:Ja, jag undrar oxå vas s.l menar.

Menar att mängden troll plötsligt ökat i anmärkningsvärd omfattning.
Användarvisningsbild
S.L
TimeToTalk medlem

Inläggav Xanderhook » lör 22 sep 2012, 09:06

Räknar bambam hommager, så tror jag att siffran stämmer. Rena kopior som passeras för äkta? Det tror jag är sällsynt, i synnerhet medvetet.
Xanderhook
TimeToTalk medlem

Inläggav MacRulez4EveR » lör 22 sep 2012, 10:46

Xanderhook skrev:Räknar bambam hommager, så tror jag att siffran stämmer. Rena kopior som passeras för äkta? Det tror jag är sällsynt, i synnerhet medvetet.

Jag tror chansen att någon tar en bild på en klocka och sedan visar upp den som "sin egen" är större antal än fejk/kopia klockor.

Även om det blir en slags lögn det me
;) , alla vill väl ha många klockor på ett klock forum, men alla har inte råd att köpa dom. Vill inte människan alltid känna maktkänslan? Klockan är trots allt en stor statussymbol tycker många.

Det är inte många som egentligen vet vem som verkligen döljer sig bakom sina "nickname" ute på forumen ute i cyberrymden" ( Om man inte känner till människan privat såklart) och allra mindre hur ärliga dom är!

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
MacRulez4EveR
TimeToTalk medlem

Inläggav Pleximannen » lör 22 sep 2012, 11:24

MacRulez4EveR skrev:
Xanderhook skrev:Räknar bambam hommager, så tror jag att siffran stämmer. Rena kopior som passeras för äkta? Det tror jag är sällsynt, i synnerhet medvetet.

Jag tror chansen att någon tar en bild på en klocka och sedan visar upp den som "sin egen" är större antal än fejk/kopia klockor.

Även om det blir en slags lögn det me
;) , alla vill väl ha många klockor på ett klock forum, men alla har inte råd att köpa dom. Vill inte människan alltid känna maktkänslan? Klockan är trots allt en stor statussymbol tycker många.

Det är inte många som egentligen vet vem som verkligen döljer sig bakom sina "nickname" ute på forumen ute i cyberrymden" ( Om man inte känner till människan privat såklart) och allra mindre hur ärliga dom är!

jag tror inte att det är speciellt vanligt på TimeToTalk. Många signaturer har varit med i många år och man ser hur deras samlingar utvecklas över tid. Om nån skulle bli påkommen med fejks eller bilder på klockor som inte är deras så skulle namnet ganska snabbt vara brännt... vem vill handla på Köp & Sälj med en oärlig forummedlem liksom? På andra forum kanske det finns troll som utger sig för att vara något de inte är men här tror jag att det är ganska ovanligt. På samma sätt tror jag inte att fejks förekommer speciellt ofta - återigen skulle ju medlemmens namn vara kört.
---------------------
Inget slår plexi.
Pleximannen
TimeToTalk medlem

Inläggav MacRulez4EveR » lör 22 sep 2012, 11:34

Det handlar inte om att " vem vill handla av en oärlig på köp & sälj" Utan att det är förjävligt om det skulle hända att ngn råkar ut för det. Finns det ngn omdömestråd här förresten?, där man kan läsa om säljare och köpare som är betrodda.

MacRulez4EveR
TimeToTalk medlem

Inläggav Stefan G » lör 22 sep 2012, 11:50

MacRulez4EveR skrev:Det handlar inte om att " vem vill handla av en oärlig på köp & sälj" Utan att det är förjävligt om det skulle hända att ngn råkar ut för det. Finns det ngn omdömestråd här förresten?, där man kan läsa om säljare och köpare som är betrodda.

Även här gäller det väl att köpa säljaren. Det är bra om man blir varnad för någon som uppenbarligen är en skurk, men man får som köpare ta visst ansvar. Behöver du referenser på någon som säljer på TTT är det alltid bäst att ställa frågan.

/ Stefan G
Användarvisningsbild
Stefan G
TimeToTalk medlem

Inläggav Jens » lör 22 sep 2012, 11:58

Bambi är bara ute o rövknullar här på TTT.

Jens
Tänk om jag hade en liten, liten apa...
Jens
TimeToTalk medlem

Inläggav MacRulez4EveR » lör 22 sep 2012, 12:00

Aight , Eller som den gamle indianen sa när han låg och lurade i vassen" bättre att rövknulla någon, än att själv bli rövknullad" gyllene regel nr 1

MacRulez4EveR
TimeToTalk medlem

Inläggav renntiger » lör 22 sep 2012, 12:33

Jens skrev:Bambi är bara ute o rövknullar här på TTT.

Jens

+1
/J
Användarvisningsbild
renntiger
TimeToTalk medlem

Inläggav masterkiller » lör 22 sep 2012, 20:40

Jens skrev:Bambi är bara ute o rövknullar här på TTT.

Jens

he he
/martin

http://tidpunkt.blogspot.com

'Verkar inte vara lika vanligt med gtg i Götet..'
masterkiller
TimeToTalk medlem

Föregående

Återgå till TimeToTalk