Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Erikson Urhandel

FS: Grand Seiko SBGX061

Här kan du köpa,sälja eller byta klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

Kategoriregler
Handel med kopior och Marina Militare-märkta klockor är förbjudet. Vid försäljning så måste pris anges. Länkning till pågående auktioner är förbjudet.Egna auktioner på Köp & Sälj är endast tillåtna om det går till välgörande ändamål.
Vi tillåter heller inga OT annonser utan det är endast klockor och klockrelaterade saker vi handlar med här.
Länk till Referensavdelningen
  • Annons
Glashütte Original

FS: Grand Seiko SBGX061

Inläggav MikBen » sön 12 nov 2017, 16:19

Hej

Köpte denna i somras på grannforumet, men har insett att jag sällan bär klocka, så jag tänkte sälja av den lilla samling jag har. Först ut är alltså en Grand Seiko SBGX061 med det vansinnigt tillfredsställande tillförlitliga kvarts-verket 9F. Inköpt av tidigare ägare 2016-08-29 på Klockmaster Fältöversten. Den är alltså fortfarande under garanti och stämplat garantibevis medföljer givetvis.

När jag köpte klockan var den helt fläckfri, verkligen som ny. Jag var dessvärre så smart att jag tog med den på semestern, så nu har den fått några hairlines. Värst är det på viklåset, men det stör inte så mycket. Det finns en liten repa på glasringen mellan kl 1 och 2. På fotot framhäver jag den så mycket som möjligt, jag tycker inte det stör i vardagen (se första bilden). Lite nagg efter bandbyte finns på bandhornens baksida.

Direkt när jag fick hem klockan ställde jag in den efter atomuret, och efter 4 månader i min ägo diffar den inte en sekund. Det är fasiken imponerande. Hade tänkt testa under ett år för att se om den angivna gångavvikelsen +/- 10 sek per år stämmer, men det vet jag alltså inte.

Rek nypris på klockan är 21950 kr enligt medföljande hang-tag. Jag köpte den för 15kkr, men släpper den för 13kkr eftersom den nu kan sägas vara begagnad. Helst F2F i Trollhättan-Vänersborg-Uddevalla, men jag kan tänka mig att mötas upp i Göteborg med lite framförhållning. Ska det skickas så är det på köparens bekostnad efter att jag fått pengar på kontot. Pruta helst inte, för det är ett väldigt fint pris redan nu.

De flesta av er vet säkert vad det rör sig om för klocka. Vill ni läsa lite mer kan jag rekommendera följande länkar:

https://www.hodinkee.com/articles/sexy- ... caliber-9f

http://forums.watchuseek.com/f304/back- ... 02162.html

Nedan bildkavalkaden: Bilderna tagna i går (förutom på boxen, som är tagen i dag efter att jag letat fram den på vinden), och alla är tagna av mig på min klocka:

Bild

Bild

Bild

OBS: det är ingen repa på glasringen här, det är en märklig reflektion.
Bild

Bild
MikBen
TimeToTalk medlem

Re: FS: Grand Seiko SBGX061

Inläggav MikBen » Igår, 11:04

Helgbump! Vi säger 12kkr!
MikBen
TimeToTalk medlem

Återgå till Köp & Sälj