Vi fick möjligheten att göra ett reportage på två klockor. Dessa var så ovanliga att vi inte kunde tacka nej.
Håll till godo!
https://eqotime.com/de-sista-comex-klockorna/
jojo skrev:Tack för det reportaget på något sätt går det inte att undra hur dessa oanvända kunnat hitta ut
Trodde att alla comex var tilldelade till de som just utförde dessa dykjobb
På något sätt minskar mystiken och habegär när det blir så här
Om alla kan skaffa något även om det finns bara några hundra försvann mystiken
Själv vill jag kunna använda mina klockor inte ha bara för att.....
Rivalen skrev:Hur verifierar man äktheten på dessa ur? Eftersom skillnaden i pris på en SD Comex och en vanlig SD är så stor så borde skickliga förfalskare vara intresserade av att försöka? Skulle vara kul att veta mer om det. Tack för reportage.
Jocke skrev:Om loggboken fanns med så hade nog värdet skjutit ännu mer i höjden. Dessa klockor besökte Rolex en gång per år för minst tryck & gångtest men även också service om behovet fanns. De gjorde även en massa kontroller som normalt inte görs. På detta fördes det en noggrann dokumentation i en så kallad loggbok där alla händelser sparades.
Jag känner en jänkare som jobbat åt Comex och lyckades med konststycket att få behålla den han burit i tjänst. Nej den är inte till salu.![]()
Aquaracer2 skrev:Jocke skrev:Om loggboken fanns med så hade nog värdet skjutit ännu mer i höjden. Dessa klockor besökte Rolex en gång per år för minst tryck & gångtest men även också service om behovet fanns. De gjorde även en massa kontroller som normalt inte görs. På detta fördes det en noggrann dokumentation i en så kallad loggbok där alla händelser sparades.
Jag känner en jänkare som jobbat åt Comex och lyckades med konststycket att få behålla den han burit i tjänst. Nej den är inte till salu.![]()
Coolt! Hade han loggan på tavlan?
Medlemmar online: Bing [Bot], Google [Bot]