Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Erikson Urhandel

Någon med erfarenhet av Seiko SARB033 / SARB035?

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Någon med erfarenhet av Seiko SARB033 / SARB035?

Inläggav Time4watch » tis 07 aug 2018, 08:00

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av Seiko SARB033(modell för Japanska marknaden).
Jag har läst en del om den där den ibland refereras till "Baby Grand Seiko".

Är egentligen inget superfan av Seiko(har en Seiko5 "militär"), men tänkte det vore bra ha en billig men "mycket för pengarna klocka" som man inte alltid behöver vara så rädd om. Så nu har jag snöat in på SARB-serien men eftersom de utgått har jag endast hittat dem för 4000-5000 SEK.

Om någon äger/ägt en berätta gärna lite.
Tack.

:!lovettt
Time4watch
TimeToTalk medlem

Re: Någon med erfarenhet av Seiko SARB033 / SARB035?

Inläggav frest73 » ons 08 aug 2018, 15:07

Jag har själv den med vita tavlan. Använder den inte så värst ofta numera, men det är bara för att jag har skaffat en Grand Seiko, en modell som är ganska lik SARB:en. Det är en bra klocka! Bra kvalitet på klockan, fungerar till praktiskt taget allt, fungerar bra på många olika band, håller tiden bra. För dom pengarna är det svårt att hitta en bättre allroundklocka.
Mitt enda lilla klagomål är länken. Länken är bekväm och välgjord, men den har för få justeringsmöjligheter, så man ska ha lite tur för att få den att passa. På mig sitter den bara halvbra, så jag har mest haft den på läderband, ibland på nato.
Den har faktiskt ett litet plus jämfört med min Grand Seiko, nämligen att den har lume, vilket man ju behöver ibland.
frest73
TimeToTalk medlem

Re: Någon med erfarenhet av Seiko SARB033 / SARB035?

Inläggav Time4watch » fre 10 aug 2018, 09:26

Frest73, tack för ditt inlägg.
Om det är någon mer med erfarenhet dela gärna med er.
Time4watch
TimeToTalk medlem

Återgå till TimeToTalk