Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Erikson Urhandel

Då kanske snart Basel eran är över>>>>

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Då kanske snart Basel eran är över>>>>

Inläggav Jocke » sön 29 jul 2018, 10:15

Nu ser det ut som om Swatch Group lämnar också om ingen ändring sker.

http://watchesbysjx.com/2018/07/breaking-news-swatch-group-to-leave-baselworld-fair-in-2019.html
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7

Re: Då kanske snart Basel eran är över>>>>

Inläggav Tony.A. » sön 29 jul 2018, 15:16

Det vore ju jäkligt tråkigt om dom gör det :!QQ
Tony.A.
Rock n' Rolex
Användarvisningsbild
Tony.A.
Forumägare Club Seven 1/7

Inläggav Rivalen » sön 29 jul 2018, 17:04

Vart tar avhopparna vägen, rent exponeringsmässigt menar jag. Inbjuder de till egna årliga event, eller går de till SIHH?
Användarvisningsbild
Rivalen
TTT Informatör Club Seven 5/7

Inläggav Jocke » sön 29 jul 2018, 17:22

Rivalen skrev:Vart tar avhopparna vägen, rent exponeringsmässigt menar jag. Inbjuder de till egna årliga event, eller går de till SIHH?

SIHH blir nog ett alternativ för många tror jag. Det blir kanske fler avhopp efter detta, eller kanske BW tänker om och försöker få tillbaks SG
eftersom de står för den största intäkten på mässan då de har det största utrymmet. Vidare hoppade ju Breitling av efter årets mässa men har
enligt rykten (som jag inte vet om de är sanna) backat och skulle ge 2019 en chans.

Movado hoppade av förra året och gjorde en egen mässa där alla deras ÅF var inbjudna & inkvarterade under flera dagar till en kostnad under
20% av vad BW skulle kostat dem. Tyvärr då så fick ju inte pressen & intresserade som oss chans att deltaga, så det kan ju bli så också Det
ryktas även om att SG bygger en riktigt stor byggnad i Biel där alla deras märken skulle kunna samlas och en mässa skulle kunna genomföras.

Så det kan gå lite hur som helst framöver och kanske det blir flera avhopp innan Mars.
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7

Inläggav Rivalen » sön 29 jul 2018, 17:27

Intressant att följa.
Senast redigerad av Rivalen sön 29 jul 2018, 19:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Rivalen

Inläggav Anders.S » sön 29 jul 2018, 18:00

Det var tråkigt men när kostnad för Watch Group varje år är ca 500 miljoner kronor så förstår jag beslutet.
De samlas säkert på någon annan plats och för min del gärna i en storstad med flygplats.
Anders.S
TimeToTalk medlem

Inläggav Rivalen » tis 31 jul 2018, 19:31

Användarvisningsbild
Rivalen

Inläggav Jocke » tis 31 jul 2018, 19:50

Det finns ju en liten strimma hopp om att SG återvänder. Just nu är det skapligt turbulent runt om i världen så BW kanske måste göra något konstruktivt snabbt för sin överlevnad.
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7

Inläggav yonsson » mån 06 aug 2018, 21:48

Jocke skrev:
Rivalen skrev:Vart tar avhopparna vägen, rent exponeringsmässigt menar jag. Inbjuder de till egna årliga event, eller går de till SIHH?

SIHH blir nog ett alternativ för många tror jag. Det blir kanske fler avhopp efter detta, eller kanske BW tänker om och försöker få tillbaks SG
eftersom de står för den största intäkten på mässan då de har det största utrymmet. Vidare hoppade ju Breitling av efter årets mässa men har
enligt rykten (som jag inte vet om de är sanna) backat och skulle ge 2019 en chans.

Movado hoppade av förra året och gjorde en egen mässa där alla deras ÅF var inbjudna & inkvarterade under flera dagar till en kostnad under
20% av vad BW skulle kostat dem. Tyvärr då så fick ju inte pressen & intresserade som oss chans att deltaga, så det kan ju bli så också Det
ryktas även om att SG bygger en riktigt stor byggnad i Biel där alla deras märken skulle kunna samlas och en mässa skulle kunna genomföras.

Så det kan gå lite hur som helst framöver och kanske det blir flera avhopp innan Mars.

Breitling har sagt att de kanske inte återvänder 2020 eftersom deras kontrakt går ut efter 2019.
Med tanke på Breitlings historik vad gäller fester och Legendaryfuture så kommer de nog arrangera egna event istället.
yonsson
TimeToTalk medlem

Inläggav Jocke » tis 07 aug 2018, 00:01

yonsson skrev:
Jocke skrev:

Breitling har sagt att de kanske inte återvänder 2020 eftersom deras kontrakt går ut efter 2019.
Med tanke på Breitlings historik vad gäller fester och Legendaryfuture så kommer de nog arrangera egna event istället.

Troligtvis kommer det att bli stora förändringar framöver. Tillverkarna ser nya möjligheter att exponera sina produkter till bättre kostnader.
För de pengar som BW begär borde de få premium behandling, de senaste åren har bara priserna stigit och förmånerna sjunkit så jag har full
förståelse att Hayek sätter ner foten.
Användarvisningsbild
Jocke
Moderator Club Seven 2/7

Återgå till TimeToTalk