Franks Ur.Återförsäljare för Glashütte Original
Klockmaster Stockholm

Zenith El Primero

Allmän diskussion om klockor och klockrelaterade saker.

Moderator: Jocke

• Annons
Glashütte Original

Zenith El Primero

Inläggav Sophie » tor 05 apr 2018, 10:51

Tar mig friheten att länka till Rivalens och min blogg. Kommer inte att bli en ovana - jag lovar. http://klockinfo.se/kopa-klocka/zenith-el-primero/

JE/Styggepygges underbara exemplar får symbolisera allt som är vackert med en El Primero.
Bild
Sophie
TimeToTalk medlem

Re: Zenith El Primero

Inläggav Anders.S » tor 05 apr 2018, 11:44

Jo, den är fin men en A386 skulle vara som grädde på moset om jag hade råd. En A385 kan duga med.Tyvärr är många av dem sönderpolerade vilket min var och den fick lämna efter en vecka. Kanske var det oklogt enär även dessa har stigit kolossalt i värde senaste åren.

Anders
Anders.S
TimeToTalk medlem

Inläggav Rivalen » tor 05 apr 2018, 16:19

Förstår vad du menar. För kanske 8 år sedan var jag på väg att köpa en med samma tavla som ovan för dryga 10k, men det var ett fult jack i ena bandhornet som inte kunnat åtgärdas annat än med lasersvets, som knappt förekom då. Vilket verk det var vet jag inte men säkert det billigare. Kollade Chrono24 och man baxnar över prisutvecklingen.
Användarvisningsbild
Rivalen
TTT Informatör Club Seven 5/7

Inläggav Anders.S » tor 05 apr 2018, 17:47

Rivalen skrev:Förstår vad du menar. För kanske 8 år sedan var jag på väg att köpa en med samma tavla som ovan för dryga 10k, men det var ett fult jack i ena bandhornet som inte kunnat åtgärdas annat än med lasersvets, som knappt förekom då. Vilket verk det var vet jag inte men säkert det billigare. Kollade Chrono24 och man baxnar över prisutvecklingen.

Det är helt galet.Jag har en sådan som förevisas här. Den stiger inte i det närmaste vad de andra gör.
För att ta ett exempel. Jag köpte en A385 för tre år sedan. Betalade 28 tusen. Efter att jag fick den upptäckte jag att den var behäftad med div fel. Datumet växlade inte som det är tänkt och den var väldigt polerad.
När jag påpekade detta fick jag direkt tillbaka 5 tusen. Jag blev ändå inte nöjd så den skickades tillbaka.
Jag kan i dag se att dessa med fult slipade boetter är ute på marknaden för ca 50 tusen.

Jag måste bissera igen! Det är helt galet.

Beträffande urverk så är det klassiga PHC 3019 i dessa båda. 31 juveler för Europa och 17 juveler för USA på grund av skatteregler på den tiden.
Anders.S
TimeToTalk medlem

Återgå till TimeToTalk